115
arrow icon
arrow icon
arrow icon
arrow icon

"Redan i samband med att vi börjar planera för ett nytt projekt så görs en NKI-plan."

BoKlok har tagit emot utmärkelsen Årets Nöjdaste Kunder flera gånger sedan de började mäta NKI med Prognoscentret. De har också haft många topplacerade bostadsprojekt genom åren. Emelie Ekelund, sälj- och marknadschef berättar här om BoKloks engagemang för kundnöjdhetsfrågor.

Av Prognoscentret caret down icon caret down icon

Anna Brinkhagen

Christian Brander

Ellinor Lindstrøm

Emelie Bratt

Erika Knutsson

Ingrid Mjøs

Jan von Essen

Johan Grip

Ludvig Uggla

Malin Zethraeus

Mårten Pappila

Ola Stadler

Patric Lindqvist

Rasmus Evaldsson

Sara Snöbohm

Thomas Ekvall

Tor Tor

Prognoscentret

13 januari 2025
share image SWITCH SECTION
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20250114092034588.png?maxwidth=2000 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20250113135445317.png?maxwidth=900
keyboard left icon
keyboard right icon
0

BoKlok har varit med i Prognoscentrets NKI-mätning under många år och tog emot utmärkelsen Årets nöjdaste kunder 2018, 2019 och 2021. Varför är det viktigt för er att mäta era kunders nöjdhet? 

- Vi har använt oss av Prognoscentret för uppföljning av kundnöjdheten bland våra kunder i ganska exakt tio år nu, vi började med mätningar 2014. Dessförinnan gjorde vi en annan typ av kundmätning i ett antal år. Vi brukar säga att det ligger i BoKloks DNA att alltid lyssna på kunden och ta in dennes synpunkter. Genom att sätta kunden i centrum och lyssna noga till hen, kan vi nämligen skruva och förfina vårt erbjudande - alltid med målet att ständigt bli lite, lite bättre till nästa gång. Våra nöjda kunder är våra allra bästa ambassadörer!  

Hur arbetar ni med att implementera insikterna från NKI-mätningen?

- Redan i samband med att vi börjar planera för ett nytt projekt så görs en NKI-plan som sträcker sig från uppstarten till ca två år efter inflyttning. NKI-planen har en grundläggande struktur som vi jobbat fram under många år, och där mycket av den erfarenhet och insikt vi samlat på oss ingår. Utöver det identifierar vi självklart även det specifika projektets unika förutsättningar och väver in dessa i planen. Även där ingår det att titta historiskt på liknande projekt och ta med kundernas åsikter från dessa. 

Hur arbetar ni internt med att utbilda medarbetare i kundnöjdhet?  

- På BoKlok är en av våra fyra hörnstenar att vara kundens vän. Det betyder att vi alltid sätter kunden och kundresan i centrum. Det är grundläggande och introduceras för medarbetarna redan vid onboardingen. Vi är du och hej! med kunden och vi använder aldrig krångliga ord i vår kommunikation. Vi lyssnar inte bara på kunderna, utan tar även tillvara på varje medarbetares input för att få nöjda kunder. Det kan vara reflektioner från kundmöten, egna idéer eller genom erfarenheter ifrån sin roll oavsett var i oragnisationen man jobbar. Att se kunderna och deras behov med olika ögon och från olika synvinklar är väldigt viktigt. 

 

Prognoscentrets NKI-seminarium äger rum den 6 februari. Vid seminariet avslöjas vilka bostadsutvecklare och småhusleverantörer som har de nöjdaste kunderna 2024. Läs mer och anmäl dig här

2267
TrueFalsec-22
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20241002141259703.png #FFFFFF
Les også